Prvých desať trolejbusov kúpi dopravný podnik za 4,8 mil. eur

Nákup ďalších desiatich nových trolejbusov od Škoda Electric bude záležať od finančných možností dopravného podniku i mesta.

(Zdroj: ARCHÍV)

Za prvých sedem kĺbových a tri krátke nízkopodlažné trolejbusy zaplatí Dopravný podnik mesta Žiliny vyše 4,8 milióna eur bez DPH.

ŽILINA. Časť prvých desiatich trolejbusov sa podnik chystá zafinancovať z vlastných zdrojov a časť cez úver. Žilinskí poslanci v súvislosti s potrebou splácania úveru navýšili dopravnému podniku každoročnú dotáciu o 355-tisíc eur. Ročné splátky úveru odhaduje podnik na 565-tisíc eur, tie by sa však mali znížiť o predpokladanú nižšiu spotrebu elektriny o približne 90-tisíc eur ročne, ako aj o odpisy starých trolejbusov o približne 120-tisíc eur ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Žilinský dopravný podnik hľadal dodávateľa 20 trolejbusov s predpokladanou cenou 9 513 000 eur cez verejnú súťaž. O výrobu trolejbusov pre Žilinu prejavila záujem iba plzenská Škoda Electric, no napriek tomu sa elektronickou aukciou podarilo cenu znížiť o 380-tisíc eur na konečných 9 127 488 eur bez DPH. „Rozhodujúcim kritériom bola cena. V prípade, že ponuku predložil len jeden uchádzač a cena by bola nepriaznivá oproti nám známym už ukončeným súťažiam, tak s víťazom sa dohoda neuzatvorí. Napríklad cena krátkeho trolejbusu je rádovo o niekoľko desaťtisíc eur nižšia ako zverejnená cena v súťaži v Banskej Bystrici,“ zdôraznil riaditeľ žilinského dopravného podniku Ján Barienčík, podľa ktorého do určenia výslednej ceny vstupovali okrem iného aj špecifické požiadavky, ktoré sú odlišné od iných dopravcov. „Ako je napríklad pomer kĺbových a krátkych trolejbusov, odlišné vybavenie celého tarifného systému vo vozidlách, palubné počítače, informačné tabule, počty a typy označovačov, kamerový systém, diagnostické zariadenie či rozsah školení pracovníkov zamerané na prevádzku, servis a údržbu,“ dodal Barienčík.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský dopravný podnik síce so závodom Škoda Electric podpísal rámcovú dohodu na nákup dvadsiatich trolejbusov, nákup ďalších desiatich však bude záležať od finančných možností dopravného podniku a opätovného schválenia v žilinským mestskom zastupiteľstve. Za prípadné ďalšie tri kĺbové a sedem krátkych "škodováckych" trolejbusov zaplatí Žilina takmer 4,3 milióna eur bez DPH.

Na prvých desať nových trolejbusov sa Žilinčania môžu tešiť už koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka.

Trolejbusy jazdiace po Žiline majú dnes priemerne 16 rokov a mestský dopravný podnik musí každoročne investovať do generálnych opráv približne 800-tisíc eur.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 043
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 621
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 034
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 351
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 799
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 100
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 905
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 509
  1. Dušan Piršel: Prebieha naša životná dráha lineárne, alebo je sínusoidou?
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém.
  3. Martin Fronk: Človek hodný inšpirácie
  4. Angelika Herčková: Ak ostávame ako zamestnanci v sociálnych službách, nesmieme zabúdať prečo
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Vydrník
  6. Ernest Klotton: Demokracia je len nástroj, ktorý možno podľa potreby ohýbať
  7. Irena Šimuneková: Goralská perla pod Belianskymi Tatrami – Ždiar
  8. Jozef Huljak: Nepriateľ môjho nepriateľa je môj dočasný spojenec
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 369
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 768
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 12 596
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 9 467
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 778
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 393
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 939
  8. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 860
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu