ŽILINA. Naprogramovanie svetelnej signalizácie v meste je zložitý proces. „V praxi to funguje tak, že najprv sa vykoná dopravný prieskum, na základe ktorého dopravný projektant pre svetelnú signalizáciu vypracuje projekt optimálneho fungovania križovatky v závislosti od organizácie dopravy. Až potom sa naprogramujú svetelné signalizácie,“ povedal Pavol Čorba, hovorca mesta Žilina.
Pomôcť by mal aj generel
Programovanie križovatiek sa vykonáva tak, aby nevzniklo riziko kolapsu dopravy v meste. „Súčasné vedenie mesta Žilina má prioritný záujem na tom, aby sa organizácia dopravy v meste Žilina radikálne zlepšila. Tomu pomôžu dve veci, Územný generel dopravy mesta Žilina, na ktorom sa už pracuje, a vybudovanie diaľnic v okolí mesta, na ktorých sa vďaka primátorovi mesta Žilina Igorovi Chomovi tiež pracuje.“
Podotkol, že dopravný generel by mal vyriešiť aj kritickú situáciu v parkovaní na žilinských sídliskách. Územný generel dopravy mesta, ktorého zhotoviteľom bude Žilinská univerzita, má v tomto roku vyriešiť stratégiu statickej a dynamickej dopravy v meste na obdobie ďalších dvadsiatich rokov.
„Od územného generelu očakávame, že naozaj dorieši všetko, čo sa týka dopravy. To znamená parkovania, dopravy nemotorovej, chodcov, chodníkov, cyklotrás a tak ďalej. Je to dokument, ktorý bude komplexným spôsobom riešiť dopravu v Žiline,“ povedal žilinský primátor.
Individuálny režim má viac križovatiek
Svoj individuálny režim má aj napríklad cestná svetelná signalizácia na križovatke Fándlyho a Komenského. „Zriadená bola na základe požiadavky mesta z dôvodu priechodu pre chodcov, kadiaľ prechádzajú deti do školy. Z tohto dôvodu býva zapnutá v pracovné dni počas školského vyučovania ráno od 7.00 do 8.00 hod. a odpoludnia v čase od 13.00 do 16.00 hod,“ dodal Pavol Čorba.