logo

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

MHD vyrába stratu, riaditeľ to má zastaviť. Budeme jazdiť drahšie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte viac to do.. babrú...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

typicky slovensky pristup - skrtanie a zvysovanie cien. To ze vdaka tomu sposobia novu stratu a mozno este vacsi vypadok trzieb ich uz nezaujima
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a potom sme corkli

vreco zemiakov a basu piva
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tady pises ...

... uplne jinak, nez pod mym blogem (pusobis jednodusseji): http://blog.sme.sk/diskusie/dp...
Otazkou je, jestli pises z presvedceni nebo za penize. Pokud za penize, pak rozumim, ze mas v pracovni naplni, negovat vsechno, co se dotycnym nelibi. Napriklad muj dnesni blog: http://scobak.blog.sme.sk/c/26...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mám taký dojem, že tie finančné problémy a pokles cestujúcich začal práve po posledných rošádach v grafikonoch a trasách. Deklarovali, že menia trasy kvôli tomu, aby to viacej vyhovovalo ľuďom. Pritom každý na to pindal. No a sem to dospelo.

Som náramne zvedavý, čo plánujú urobiť. Zrušiť linky? Zvýšiť ceny? OK, ale človek nemusí byť génius na to, aby mu bolo jasné, že to bude opäť znamenať pokles cestujúcich...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1) treba vytiahnut ludi z aut a dostat ich do MHD (tym sa vyriesi aj problem s parkovanim v meste), tym sa zvysi pocet cestujucich
2) v zapadnej Europe je celkom normalne chodit do prace/ z prace MHD
3) jednoznacne treba obnovit vozovy park, tie haraburdy co tu jazdia uz dlho nevdrzia

aaaaa najdolezitejsia vec na zaver
4) vymenit arogantnych vodicov, ktori sa hraju na pretekarov a ludia si potom v trolejbuse pripadaju ako na vlecke s hnojom. Vodicov ktori nie su ochotni pockat dalsie 3 sekundy na zenu s dietatom ktora sa snazi dobehnut do otvorenych dveri, vodicov ktori si uplne v pohode zapalia cigaretku ktora smrdi potom v celom dopravnom prostriedku, etc...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ešte sme ďaleko od londína :(
to je obrovský problém v BA, každý blavák ide sám v aute, potom blokuje parkoviská, lebo si kúpi lacno ročnú parkovaciu kartu,... príde cezpolný a skončí v zápche a potom nemá kde parkovať.

Napr. v Londíne do mesta pustia iba vozidlá s EURO 5 za najnižší poplatok, EURO 4 za vyšší a myslím EURO 3 a nižšie už do centra nepustia. Domáci si zvykli aj na to, že lacnejšie je ísť do londína busom,... ako autom, lebo nemusia platiť poplatok za vstup, parkovné,...
cezpolný si ten poplatok zaplatí, ved nechodí každý deň, pekne zaparkuje,...

ja napr. zaparkujem a obehám 1-2 km okruh, ale rada ľudí musí parkovať rovno v predajni,...

v BA trolejbuse som si myslel, že som hnoj, ktorý chcú šoferi vytriasť, ...


možno raz dostaneme aj rozum
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco to neurobit tak ako to maju ini uz vyskusane a funguje to na 100% perfektne....?

nie. my radsej pojdeme uplne odlisnym smerom, zrusit MHD, zrusit dotacie na vlaky (verejnu dopravu vseobecne), zazpinit si centra miest autami a exhalatmi a potom ked bude liter benzinu stat 2 eura kazdy s autom tu bude nariekat ze sa nema ako dostat do prace, lebo MHD uz potom nebude :-DDDDDDD

jaaaaaaaaaaj. ja sa vzdy na tych pomeroch co vladnu na Slovensku brutalne vytocim. Pritom by stacilo porozmyslat. des a hruza....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

napiste aj o trnavskej , tam je to to iste , hlavne ze sa tu prehnaju nove busi z hrdym napisom : MHD s financnou podporou mesta trnava, ale ani grafikon nevedia spravit tak aby naplnili bus...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peniaze mesta...

- A čo tak isť si kuknuť ako to funguje v zapazdnych štatoch - mestach veľkosti Žiliny a podľa toho optimalizovať mhd?
- Nema nahodou Žilina aj univerzitu, ktora je na toto zamerana?
- Prečo nevyuživaju priebežne Europske granty na nakup novych "ekologickych" autobusov?
- Kedy robili naposledy prieskum vyťažovanie mhd?
- Ak chodi mhd do priľahlich dedin, ktore nie su sučasťou mesta, tak prečo oni nedotuju tiež tieto mhd?


Hmm, to by asi bolo moc prace a nikto, kto bere taky veľky plat a ma teple miestečko to nebude robiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ZA uni :D

Mesto PB si u nich raz objednalo vyťaženosť MHD liniek,...
Poslali študnetov v júly, ano v JULY!!! ked nechodia študneti do školy, ľudia viac chodia peši, lebo je pekne,...
Podľa nich spravili nové linky od septembra,... do 2 týždňov po obrovských sťažnostiach to vrátili späť.

Proste v čase špičky išlo málo autobusov, chodili malé autobusy,... v čase, ked chodilo málo ľudí chodilo viac autobusov a dlhé,... proste úplne zbabrané,...

Teraz mesto trochu počúva ľudí, pozrie sa na štatistiky predaných lístkov,.... (lebo tam sa kupujú u vodiča, takže je vidno kedy, kde a koľko ľudí nastupuje)

takže babrákom z za uni by som nič nedával, ale objednal by som si odborníkov zo zahrniačia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Oni to zas vedia robit. Ved robili pre Cinske mesta optimalizacie a system. Na vas sa asi vykaslali, co ma mrzi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak zas znizia pocet liniek alebo ich frekvenciu a zvysia cestovne, zas sa znizi pocet cestujucich a prehlbi strata. Treba dostat ludi z auta do MHD. To sa ale nestane ak budu v rannej v spicke busy stale preplnene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vysledok?

Vysledok bude, že zvyšia parkovne a spravia kvazi blokady pre auta. Napriklad do centra daju len vstup pre mhd. Pretože toto je najednoduchšie ako to spraviť. A aby nemali s tym problemy, tak to spravia na koniec voleneho obdobia, aby dovtedy nemuseli nič nepekne riešiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nízkopodlažné trolejbusy jazdiace zo sídlisk do centra aspoň raz za hodinu (nemusí byť každých 10-15 minút) - to je jedna z vecí, ktorá v Žiline chýba

redukcia počtu spojov znižovanie počtu cestujúcich neporieši...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, kedze nie su z Hajika ziadne nizkopodlazne autobusy, mamicky s kocikmi chodia radsej peso do mesta, ako autobusom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

koľko peňazí ide

na revizorov?
na prevádzku automatov?
...

v BA zistili, že ak im mesto dá to čo im dáva MHD v BA môže byť zadarmo, lebo oni minú viac peňazí z prevádzky automatov na lístky, revizorov,... A keby nemali revizorv a automaty,... tak by im stačilo to čo dostávajú od mesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak prečo to nespravili?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MHD

predsa nikdy nemôže vytvárať zisk! MHD predsa vždy musí byť dotované mestom , samosprávou tak ako železnice a SAD. Alebo sa mýlim ? Kto to vie vysvetliť ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemáš pravdu

mala by byť, ale nemusí.
napr. v PU rozpustili dopravní podnik plný nenažrancov a pustili 2-3 firmy a zrazu mesto nemusí toľko doplácať.

napr. v ČR v jedno kraji, myslím v libereckom je 28 dopravných spoločností a kraj neprispieva ani cent, okrem doplatku na študnetský, dôchodcovský a ZTP.
Proste dali výberovky na trasy a súťažiaci si to vysúťažili. Napr. v noci chodia s 12 -20 miestnym busom a zberajú ľudí,...

ked sa chce, tak to ide, napr. v PB je v DP tunel, primátor (smer) podpísal vyplatenie straty, bez toho, aby zistil prečo vzniká, podpísal 70-200% zvýšenie MHD (predtým som platil 30 centov, teraz 66 centov,...) a myslia si, že pribudne viac cestujúcich? za 2 mesiace som išiel busom 5 krát, aj to ked pršalo, inak chodím peši (predtým každý deň MHD).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslim, ze ide o to, ze aj po dotacii z mesta aj tak robia stratu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Verejna doprava dotacie nepotrebuje. Ak vsak riesi socialne zabezpecenie, tak to bez dotacii pojde velmi tazko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no za úbytkom

cestujúcich je pravdepodobne široká sieť cyklotrás, ktoré vznikli za bačovania Harmana :D, teraz Vážne ako vedenie DPMŽ dokázalao za Harmana zdecimovať MHD to sa fakt tak často nevidí, jediné na čo sa tunelárikovia zmohli bolo obnovovať vozový park vyradenými trolejbusmi z Čiech, Žilina má uzavretý okruh a to je na tak malé mesto unikát, treba možno skonsolidovať linky, intervaly ale inak je DPMŽ v Žiline v tej cene čo sa pohybuje na veľmi slušnej úrovni pokiaľ ide o Slovensko
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a nakoniec prisiel riaditel a povedal....stop! :))
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho